Rozhovor - ShackNews.com
Shack: Proč jste se rozhodli udělat verze Call of Duty 2 pro PC a konzole? A pracovali jste na pokračování se studiem Treyarch? Jsou si tyto verze v něčem podobné?

Zied Reike: Vzhledem k tomu, že hra pro PC a Xbox 360 je vyvíjená firmou Infinity Ward a Call of Duty 2: Big Red One je dílem studia Treyarch, jsou tyto hry zcela odlišné. Takže se fanoušci Call of Duty můžou letos těšit na dvě zcela odlišné hry.

Shack: Když tedy pracujete na autentickém zpodobnění druhé světové války, jaké jste museli učinit poznatky a studie k tomu, aby jste vytvořili CoD2?

Zied Reike: Je mnoho věcí které jsme probádali. Pro autentičnost prostředí jsme vyslali skupiny dovedných lidí do Normandie a severní Afriky, aby nafotili a natočili skutečná místa, kde se válka odehrávala. Pořídili jsme 10.000 fotografií z této cesty a následně použili při vývoji, aby prostředí bylo co nejrealističtější. Abychom měli také přesné údaje o zbraních a uniformách, museli jsme je všechny najít a vyfotografovat. Méme tisíce fotografií od našeho vojenského poradce a od několika našich znalců, mnoho variant uniforem, videa a nahrávky zvuků všech zbraní z Call of Duty 2. Aby bylo vše autentické, museli jsme si prohlédnout mnoho knih a videí od našich vojenských poradců a ohmatat a otestovat všechny zbraně použité v CoD2.

Shack: novou generací grafických karet jsme měli možnost si prohlédnout v traileru úžesné nové efekty. Můžete nám říci jaké nové technologie byly použity?

Zied Rieke: Nový engine Call of Duty 2 jsme vyrobili pro novou generaci technologií. Kromě efektů, které mělo již Call of Duty (1), jsme použili normal a specular mapy, pokročilé časticové efekty (ty budou použity v explozích kouřových granátů), měkké stíny, keat shimmers, screen blur, dynamické pohyby postav, pokročilé pohyby obličeje a velmi vysoký počet polygonů. Infinity Ward se jako vždy zaměřil hlavně na hratelnost, a proto jsme opatrní a udržujeme vysoké tempo hry a vždy se ujišťujeme, zda ještě nemůžeme něco zpracovat jinak.

Shack: Každý hráč miluje, když ho hra vtáhne do děje. Které věci považujete za největší tahouny, které udělají z CoD2 větší akci?

Zied Reike: Přes naši konzultaci s vojenskými poradci to byl ten chybějící aspekt, který opravdu prozkoumal, že byli vojáci ve hře nerealisticky tiší. My jsme díky Battle-Chatter systému vyvinuli mnohem lepší AI. Každý voják v Call of Duty 2 bude hlasitě reagovat na situace z jejich vlastní perspektivy. Určitě tak hra bude realističtější.

Shack: Většina stížností na původní Call of Duty byla díky hromadě skriptů, které nedovolovaly hráči vlastní postup. Zatímco někteří cítili, že to dělalo velkou práci vytvářet tolik zajímavých momentů, jiným se to vůbec nelíbilo. Uděláte něco proto, aby již tyto stížnosti byly minulostí?

Zied Reike: Call of Duty ponořila hráče spíše do filmového pohledu na válku. Samozřejmě, že i to zahrnuje některé velké momenty. Také to zahrnuje obrovské množství NPC dialogů, který prohloubí ponoření a věrnost zážitku. V Call of Duty 2 se z toho stane reálná bitva s Battle-Chatter systémem. To přináší tolik možností k akci. Budete mít jen velmi málo času na rozdýchání se a budete znovu vhozen do další akce.

Shack: Celá E3 prezentace byla plynulá s žádným loadingem. Objevili jsme se na pláži, lezli přes zeď, skákali přes příkopy, dorazili do města aj. Obrovská prostředí jsou u vás standardem nebo budou tyto věci ještě uspořádány na jednotlivé mise?

Zied Reike: Mise v Call of Duty 2 budou mnohem rozmanitější. Budete hrát kampaň americkou, britskou i ruskou. Budete stát před novými a novými výzvami, lepšími konci misí. To, co jste viděli na E3 byla jen taková ochutnávka. V britské kampani, v Africe, například zjistíte, že můžete využít více cest, jak se dostat do cíle. V některých misích budete muset plnit více než 12 úkolů na opravdu velkém prostoru. Můžete dělat co chcete, ale vždy se vás nepřátelé pokusí zlikvidovat.

Shack: Zatím jsme toho moc neslyšeli o vozidlech. Budou v Call of Duty 2 nějaká nová vozidla?

Zied Reike: Zpracovali jsme hodně nových vozidel a to jak spojeneckých, tak německých. Například populární letadla P-51 Mustang a britský tank Crusader II v jednotlivých částí hry.

Shack: Dodržíte datum vydání?

Zied Reike: Samozřejmě.
Design by FragMan. (c) 2005-2012 GameFAN.cz | všechna práva vyhrazena