E3 2005: Call of Duty 2 - Another level, another heart attack
Tato hra se začíná zdát čím dál tím lepší. Do dneška jsme měli jen střípky informací z Britských misí. Trpělivě jsme čekali, až nám poodhalí, jakých misí se dočkáme za Ameriku a Sovětský svaz. Infinity Ward a Activision nám představili americkou misi Point du Hoc při invazi v Normandii (video ke stažení v sekci "Videa").

Pro ty, co neví byla Point du Hoc mise probíhající během invaze do Normandie, 3 míle od Omaha Beach, která měla podstatný význam pro celý zdar invaze. Nahoře Point du Hoc bylo umístěno šest německých obrovských 155mm děl, které mohly poskytnout palbu do vzdálenosti deseti mil.

screenshot


Plán to byl šílený, avšak v konečném důsledku úspěšný. Jednotky Rangers se měly nepozorovaně přiblížit od moře, zmapovat situaci a následně obsadit německá 155mm děla. Když stovky nohou na pláži dole utíkalo z lodí a šplhali na útes, Němci nahoře pálili po vylozených spojencích z minometů a kulometů. Peklo, dokonce i vyšší šarže hlásily: "Každý, kdo dosáhne konce útesů, dostane metál!". Překonání pláže však potřebovalo mimořádné schopnosti a kus štěstí. Němci však nebyli připraveni na to, že by se invaze uskutečnila právě v Normandii, velká část vojska se soustředila jinam. Velení invaze do Evropy dlouhou dobu bombardovalo jinou část pobřeží Francie, aby tak zmátlo německou obranu a ani při samotné invazi Němci něvěřili, že je to ta pravá a čekali ještě několik dní, než poslali posily.

Nyní přichází část, která začíná připomínat Den D ze hry Medal of Honor: Allied Assaut, když čluny přivážely vojáky přes mělké pobřežím až k pláži. Řidiči lodí čekali, než se přiblíží do dostatečné vzdálenosti od útesů, aby mohli následně vystřelit hákovací kotvice na vrch nábřeží, po kterých se vojáci snažili vyšplhat nahoru. Muži v lodích byli nervózní...někteří se dívali nahoru na z poza mlhy se rýsující pobřeží...jiní se bavili a pak...dveře lodě se otevřely a proudy vojáků vyrazili k útesům!

screenshot

Když se celá skupina rozběhla směrem k útesům, německé dělostřelectvo zasáhlo loď ze které vyběhli. Někteří vojáci byli na místě mrtví, někteří byli raněni a někdo jen seděl v šoku a rozhlížel se kolem po pláži, aniž by věděli, co zde dělá. Viděli, jak ostaní muži padají k zemi, hoří za živa (na způsob vojína Ryaena), a ostatní jak táhnou raněné do úkrytu. Poté přišlo na řadu šplhání po lanech nahoru. Lana nebyla v některých případech dobře zachycena, a proto se stávalo, že se celý provaz utrhl a spadl se všemi, kdo na něm byli. Muži padali nalevo, napravo a dokonce i nad Vámi.

Nahoře čekaly kulometná hnízda, bunkry, zákopy spolu s německými jednotkami, které stále přicházely. Dělostřelecké granáty doposud dopadaly jak na pláž, tak i na vrch útesů. Ale muži od moře stále přicházeli a postupovali hlouběji do vnitrozemí.

screenshot

Zmatek!

Nebezpečná, odkrytá místa byla pokryta mrtvými těly, a proto se zde mohlo přebíhat jen způsobem "z krytí ke krytí", což bylo v těchto situacích absolutně nezbytné. A když byly příkopy vyčištěny a protipěchotní zbraně čistili pobřeží od ustupujících Němců, mise nebyla ještě u konce!

V oblasti na druhé straně příkopů a za silnicí byla děla, která měla být obsazena . Oddíly spojenců začaly okamžitě zaplavovat pobřeží a čistit budovy jednu po druhé. Děla byla obsazena. Těžké zbraně zbraně byly přesunuty do defenzivní pozice a poskytovaly krycí palbu oddílům jenž postupovaly dále a ničily ustupující německé skupinky. Byl to hrůzu nahánějící pohled při kterém se zvyšoval tep.

Opravdu bych tuto hru hrál pořád, chtěl jsem vidět více, avšak zbytek si musíme domyslet. Byla to skvělá singleplayerová hra, která mě přesvědčila o tom, že si jí koupím hned, jakmile to bude možné.
Design by FragMan. (c) 2005-2012 GameFAN.cz | všechna práva vyhrazena