Tvorba map - první místnost
Úvod
V tomto článku si povíme, jak udělat první místnost. Nejdříve si přepněte [Textures] -> [Locale] z all na tools. [Textures] -> [Surface type] nechte na all. V pravé spodní části obrazovky, kde je seznam textur, klikněte na obrázek Caulk.

Podlaha a stěny
Podlahu a stěny nebudeme (i když se to dá) dělat jedním tahem, ale všechny po pořádku.
  • Podlahu vytvoříte tahem myší mřížce. Nic víc. U stěny (nebo jakéhokoliv jiného označeného objektu) zrušíte označení stiskem klávesy [ESC].
  • Stěnu vytvořte stejně jako podlahu. Šířku stěny zvolte jakou chcete (v mém případě 16). Výšku nastavujete v levém panelu. Pokud máte stěnu označenou, je v panelu označena také. "Roztáhněte" ji nahoru, alespoň nad 128!

  • Nechte stěnu označenou a zmáčkněte klávesu [SPACE], která vybraný objekt (stěnu) zkopíruje. Kopii přetáhněte na druhou stranu, popřípadě ji znovu zkopírujte a stiskněte [R] pro mód Free rotation (Volné otáčení). Otočte ji o 90° a znovu stiskněte klávesu [R] pro ukončení Free rotation modu. Poté ji přetáhněte na další stranu :-).
  • Teď už jen strop a první místnost je skoro hotová. Odznačte si stěnu ([ESC]) a označte podlahu ([Shift] + Klik na podlahu levým). Zkopírujte ji ([SPACE]) a v levém panelu ji přetáhněte o dva obdelníčky nad 128 (pakliže postupujete podle mě). Pozor! Nerozšiřujte ji, jen ji přetáhněte nahoru!!
Otexturování místnosti
Světlo a spawn-point
Tam, kde chcete světlo klepněte pravým tlačítkem myši a v nabídce vyberte Light.



Spawn-point (místo, kde se hráč objeví) vložíte stiskem pravého tlačítka myši, dále mp -> (např.)dm_spawn. Poté otevřete okno Entity ([N]). Zde si můžete zvolit rotaci - směr, kterým se bude hráč dívat po spawnu.




To je konec naší první místnosti, brzy přibudou další tutorialy. Pokud si mapu chcete nyní vyzkoušet, uložte ji :-) a editor můžete zavřít. Mapu zkompilujte v "Call of Duty 2 (R) Compile Tools".
Design by FragMan. (c) 2005-2012 GameFAN.cz | všechna práva vyhrazena